tisdag 26 maj 2009

Hundträning


Igår var det hundkurs för näst sista gången känns oerhört vemodigt då vi fått sån himla bra kontakt allihopa. Varje gång så skrattar vi och har roligt tillsammans. Träning gick ok hon släpar lite och apporteringen funkar inte riktigt + att läggandet är lite segt o jag får stanna upp men annars så...
Bestämmde mig för att ta en repa till Bruks idag oxå. Annelie vår instruktör tipsade om lite saker så det annamade jag + att jag ändrade tonfall vid kommandona fick en hund som kollade intresserat på matte för hon lät ju så roligt. Läggandet funkade då med en lite pipigare röst, det bjur jag på. Linförigheten kanon. Apportering sådär. Men i det stora hela en klar förbättring mot igår. Tjoohoo. Och snart får jag en fikagäst gud så trevligt. Det brukar lätta på trycket då. Ha det gott. Kram L

3 kommentarer:

Patricia sa...

Gud va roligt att det gick så bra! Men har hon varit sådärliten?! Har glömt det. Ha en bra dag o njut av lyckandet//Kram

Aussiebuskul sa...

Klart vi fortsätter å träffas ..utan instruktör - vi peppar varann - de blir kanoners;o)
gött att de gick så bra idag - "PipLinda"?

Ha de;)

Anonym sa...

Kram till dig ifrån mej!

//Cissi