lördag 23 oktober 2010

Bläckfisken Linda

Likt en bläckfisk far jag fram och det är absolut inte på ont. Eller kanske lite grann det handlar fortfarande om att jag vill så mycket att jag skulle vilja vara som en bläckfisk ibland och kunna håva in alla fantastiska möjligheter som jag får/ser. Att vilja är inte alltid att göra för man måste tänka igenom saken både 1 och 2 gånger eftersom annars kanske man hamnar i väggen igen. Jag har via min arbetsförmedlare fått uppgift att komma fram till ett ord som jag ska ha med mig under resans gång. Och såklart vad annars självklart kan ju jag inte välja utan det blir 2 ord. Fokusera och Nöjd. Fokusera står just för att jag ska vara i fokus och koncentrera mig på här och nu det jag gör nu och inte hålla koll på alla sidor runtom. Och ordet nöjd är att jag ska vara nöjd med det jag har och det som finns och inte hela tiden försöka finna nya saker, oavsett vad det än gäller. Så nu ska jag fokusera på att göra mig iordning och vara nöjd med min dag (som har varit en lugn dag jag har inte producerat något speciellt) Ha en bra kväll. Kram L

Inga kommentarer: