söndag 28 juni 2009

Varmt

Det har varit lite varmt under veckan så jag har varken haft ork eller lust att uppdatera. Har börjat prata med 1 person till och får se vad det ger. Jag har ju redan Maria så jag måste välja den som ger mig mest. Har solat och bara göttat mig under vecka eller göttat mig åkte dit för fortkörning 2800:- fattigare, FAN. Utställning i Södertälje med Bella gick sådär bra kritik men hård konkurrens jättefina hundar som kom 1-4:e placering.

Kritiken blev: Bedömdes efter tysk modell..
VSP=Lovande

10, 5 månad, mycket god typ. Uttrycksfullt feminint tikhuvud med mörka mandelformade ögon. Något stora välburna öron. Nospartiet önskas något kraftfullare. Bra hals och rygglinje. Något framskjuten i skulderläge. Tillräckliga vinklar bak. Något sluttande kors vägvinnande rörelser parallell fram och bak. Bra päls önskar något rödare tanfärg. Tänder och bett u.a. Trevligt temperament.

Roligt att jämföra med andra kritiklappar lite olika bedömmer allt domarna. Nu väntar Finspång som nästa utställning. Måste börja träna mer har legat lite på latsidan ju. "Bara" träning i trädgården fast all träning är bra träning.. Drog ett löppass på spåret i lördags morse det var så himla skönt. Bella fick oxå följa med. Idag har jag varit på golfträning på Lanna Golfbana med drakarna, helt suveränt. Fortsätter väl med ytterligare solning under veckan. Ha det gott. Kram L

Inga kommentarer: