tisdag 17 maj 2011

Träna


Varför tränar du? Du är ju smal inte behöver du tänka på vad du äter. Måste du träna tungt. Va sjutton jag åldras oxå och ämnesomsättning ändrar sig? Jag tränar för jag vet att det lönar sig och det har jag vetat länge men kanske att jag ligger i mer nu som jag gjorde när jag var yngre. Jag tränar med tunga vikter och utför tunga övningar fast det är jobbigt. Man vill väl ändå ha ut något med sin träning. Jag tränar för att hålla min kropp i trim, hålla vikten, låta muskler få jobba m.m. Visst det är jobbigt att träna men förbaskat kul och energigivande och man får resultat när man lassar på med vikter eller går snabbare. Det är i alla fall jag ute efter. Att man får lägga om kosten gör att man kan unna sig lite lyx på helgen som god mat och några glas vin. Jag äter så ren mat som möjligt försöker undvika massa tillsatser och det har jag alltid gjort. Visst det slinker ner snabbmat då och då. Så träna = snyggare och en kropp som orkar. Inte träna = kroppen säckar ihop tillslut både utvändigt och invändigt. Nu när jag åker på semester så finner jag ingen som helst anledning att inte träna när det finns ett sånt bra utbud på hotellet. Kom igen nu.. Ut och rör på rumpan... Kram L

Inga kommentarer: