onsdag 28 januari 2009

Det är inte så lätt alla gånger


Dåliga mobilbilder på Bella men ungarna fick agera handler :)De var jätteduktiga.
Varning för ett gnälligt inlägg. Helst av allt skulle jag bara vilja sätta mig en skrubb lång bort. Arbetslöshet är inte det roligast här i livet. Visst man får vara ledig, skönt, jätteskönt i 2 veckor typ sen håller man på att krypa ur skinnet. Just nu är det mycket som är i huvudet.
* Kommunmöte om vikariejobb vill jag verkligen det?
* Inte så mycket tider varken på Strandkanten eller Hotellet
* En ny grej på G som kan bli något men antagligen på a-kassaers = inte mycket pengar
* Cvskrivning blir inte bra så då skiter jag i det vilket leder till att inte andra restauranger vet om mig
* Funderingar på eget i dessa tider, tar tid med att räkna och fundera, vågar jag
* Ungarna 3 timmar på skola/dagis = frustrerade barn = frustrerande mamma
* AF som jagar en med blåslampa oxå
* Om jag ska läsa vidare
* + alla jäk.. drömmar med hus/hem/receptskrivning

Har ingen ork/lust/energi att göra något trots att man går hemma hela dagarna andas inte ny fräsch luft helt enkelt. Tur att jag kommer ut med Bella så att jag kan få frisk luft i alla fall ger lite energi för stunden. Jag klagar inte men det blir jobbigt att ha de små hemma för de suger just nu mer än de ger. Fest på Fredag, jobb på Lördag rimmar inte LIKA bra. Någon som känner nån som kan säga mig hur man ska komma på rätsida med livet. Ha det så himla bra. Kram L

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Linda! Livet är upp och nedgång... Just nu för dig är det nedåt. Men ett tips! Gå till biblan och hitta någon bra positiv bok. Där du får en kick! Ha positiva tankar om dig och ditt liv. Våga och törs! Lita på dig och din magkänsla! Livet kan inta alltid vara på topp! Vi får träffa kan jag tro! När har du tid? Någon helg kanske... Vi tar med Maria också.

Kramis
//Cissi

Julias vita drömmar sa...

Hej på dig,

Jag befann mig vid ett vägsjäl för en tid sedan...
Nu bestämde jag mig, för att försöka uppfylla en dröm. Det är ingen självklarhet att det går, man har andra och annat att ta hänsyn än till sig själv.
Det jag vill komma fram till är att man får befinna sig där, man får gnälla, tänka osv. För att komma fram till ett beslut. För mig har det tagit tid, lång tid.

Önskar dig alla all lycka och hoppas på att du får känna dig pigg och tillfreds snart!

kram/Julia