söndag 19 juli 2009

Förbannad...


Ja, jag vet det är inget märkvärdigt, men jag är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna och hatar när det inte går bra och att jag inte kan påverka resultatet heller.. Ja jag vet att det finns viktigare saker att lägga energi på. Men trevligt var det i alla fall.. Domarn tycker tydlgen inte att Bella är så snygg som jag tycker... Fast hon växer ju ;). Vi åkte ut med en 2:a idag blått band är fult. Ja jag är sur, skitsur.
Så här står det om när hunden får ett 2:A PRIS:
En i typ och byggnad god hund, vars exteriöra fel inte är mer framträdande än att den kan sägas vara ett gott avelsresultat.

Kritiken:
Tillräckliga propotioner. Korrekt benstomme, något lätt nosparti, korrekt skalle, aningen sneda ögon med utmärkt mörk färg, välburna öron, korrekt hals och överlinje, tillräckligt förbröst, något brant överarm, korrekt bröstkorg, brant kors, något underställda rörelser, kunde ha bättre vinklar bak.

Jag ska ta och slicka såren. Ha det gott. Kram L

5 kommentarer:

Patricia sa...

mmm Inget att vara förbannad på tyvärr. Men jag vet ju hur det känns. Kram

Aussiebuskul sa...

Håller med föregående skrivare! Men vänta bara Bella kommer snart igen=)
Med denna envisa matte så kan allt hända;o)
Kram syns nästa gång!

katta sa...

Hej kära syster! Jag har full förståelse att du är skitsur det skulle jag också vara för man är ju tävlings människa. Det som är bra är ju att det går över och man tar nya tag, ex.vis nästa helg. Jag tyckte ända kritiken var okej speciellt välburna öron. fniss fniss. Kramar syrran!

Anonym sa...

Ja så är det Linda när det är en domar sport!!!
Ha de gott!
//Cissi

Anonym sa...

Har argheten gått över????
Jag har ny bloggadress!

Kram
Jag vill ha fika!!!!!!!!!!!

//Cissi