torsdag 26 mars 2009

Hundträning och sjuk dotter

Igår var det tillbaka till verkligheten och träning för Lena igen det är så himla kul och hon är så bra. Hon har alltid något klokt att tillägga. Bodil och Bella ligger lite längre före än de andra vovvarna men det har sina orsaker. Så nu har vi anmält oss till Tävlingslydnad på Brukshundsklubben, det ska bli jätteskoj för det var den absolut roligaste kursen jag gick med Spöket när jag var aktiv med henne. Bara lilla fröken löken kan börja lugna ner sig när vi träffas i början med andra hundar för i den kursen så är det ingen problemlösning utan ren och skär träning...
Införskaffade en visselpipa för inkallning den är SÅ bra det var det bästa köp jag gjort på länge... Så nu slipper jag tjoa när vi är i skogen och hon "bara" ska komma.

Stora A har åkt på hög feber igen och halsont och magont så idag stannar jag hemma med henne vill inte rikigt lämna henne själv då.. Ska försöka ta tag i bombade hemmet tänkte jag men det tar sin lilla tid undrar var jag ska börja...

Ha det gott. Kram Linda

Inga kommentarer: